zaterdag 9 april 2011

Salade met knoflookgarnalen

15/4/2009 - Salade met knoflookgarnalen
Gisteren moest Jeroen wat langer doorwerken & was dus laat thuis. Gelukkig wist ik het dit keer van tevoren & kon er dus voor zorgen dat ik iets makkelijks klaar maakte wat niet hoefde te staan verpieteren, als hij er nog niet was. Het werd voor hem brood met biefstuk & doperwten & voor mezelf maakte ik een salade met knoflookgarnalen. Ik had al de hele dag zin in garnalen & vond dat ik mezelf wel een keer kon verwennen. De salade hield ik simpel & de garnalen waren ook zo klaar (had stiekem een diepvrieszak met wokgarnalen van Albert Heijn gekocht)



Salade met garnalen

1 zakje veldsla
feta
pijnboompitjes
2 bruine boterhammen
olijfolie
balsamico-azijn
zout
150 gram diepvries wokgarnalen met knoflook/peterselie

Snij het brood in blokjes, verhit wat olijfolie in een koekenpan & bak de stukjes brood met een beetje grof zeezout tot ze knapperig & bruin zijn. Je hebt zo lekkere zelfgemaakte croutons.Rooster de pijnboompitjes in een droge koekenpan tot ze goudbruin zijn. Leg de veldsla op een bord, strooi de croutons & pijnboompitjes eroverheen. Bak de garnalen in een koekenpan volgens de aanwijzingen op de verpakking. Maak een dressing van wat olijfolie & balsamico-azijn & giet de dressing over de sla. Hussel met je vingers door elkaar tot de blaadjes bedekt zijn met een dun laagje dressing. Let erop dat je niet teveel dressing gebruikt, anders wordt de salade zompig. Leg de garnalen op de dressing & strooi er tenslotte nog wat feta over. Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten