zaterdag 9 april 2011

Noedels met limoen/sherry/kokossaus met kip

31/3/2009 - Noedels met limoen/sherry/kokossaus met kip
Deze noedels maakte ik gisteren, toen ik na een lange dag even geen zin had in een zware maaltijd. Ik had nog een pot noedels gekregen voor mijn verjaardag staan & paste een recept dat ik al een poosje geleden in mijn kookschrift aan, omdat ik geen zin had in broccoli & taugé. Het was een heerlijke maaltijd met interessante nieuwe smaken.



Noedels met limoen/sherry/kokossaus met kip

eiernoedels
400 ml. kippenbouillon
stukje sereh, overlangs in vieren gesneden
2 kipfilets, in dunne plakjes gesneden
bakje sugar snaps
handje taugé
1 limoen, uitgeperst
2-3 eetlepels Thaise vissaus
rood pepertje, ontpit & ragfijn gesneden
2 eetlepels sherry
½ eetlepel honing
100 ml. kokosmelk
2 eetlepels maizena
wat koriander, gehakt
cashewnoten

Kook de noedels volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking, stort ze in een zeef & spoel ze met koud water af. Giet de bouillon in een pan, doe de sereh erbij & breng het al roerend aan de kook. Voeg de kip, limoensap, vissaus, sherry, honing & pepertje toe & kook zachtjes zo’n 10 minuten. Voeg na ongeveer 5 minuten de sugar snaps toe. Roer de maizena los met 2-3 eetlepels kokosmelk & verdun het vervolgens met de rest van de kokosmelk. Schenk dit al roerend in de pan & blijf roeren tot de saus gebonden is. Voeg de taugé toe & warm ze even door. Schep de noedels in diepe borden of kommen, schep de saus erover & strooi er wat gehakte koriander & cashewnoten over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten