zaterdag 9 april 2011

Salade met kipfilet & sherry

31/3/2009 - Salade met kipfilet & sherry
De inspiratie voor deze salade kreeg ik al vorig weekend toen wij in Arnhem op een terras zaten te lunchen in het eerste lentezonnetje. We waren daar voor het concert dat Tina Turner op 21 maart in het Gelredome gaf & besloten er een dagje uit van te maken. Het was een gezellige dag met een geweldige afsluiter in de vorm van een fantastisch concert! Maar goed, ik at daar op het terras een niet zo heel erg lekkere salade met kipfilet & bedacht me toen dat ik dat vast zelf ook wel zou kunnen. Deze salade is het idee dat ik op dat terras in Arnhem kreeg gecombineerd met mijn foodevent-inspiratiebron Pedro Ximinez sherry. Vanavond maakte ik de salade & hij was echt megalekker. Voor herhaling vatbaar! Alleen volgende keer zou ik iets beter proeven & ervoor zorgen dat de dressing niet al te zoet wordt (misschien kan ik beter de volgende keer een ander soort sherry gebruiken)



Salade met kipfilet & sherry

zakje veldsla
1 kipfilet
beetje bloem
zout & peper
olijfolie
2 el. honing
4 el. sherry
2 el. azijn
feta
pijnboompitjes

Snij de kipfilet in blokjes. Doe 2-3 el. Bloem in een boterhamzakje, strooi zout & peper erbij & doe vervolgens de kipblokjes bij de bloem in het zakje. Zorg ervoor dat het zakje goed dicht zit & schud goed heen & weer zodat alle kipblokjes bedekt zijn met bloem, zout & peper. Maak een dressing van de honing, sherry & azijn. Rooster de pijnboompitjes in een droge koekenpan. Verhit wat olijfolie in een pan & bak hierin de kipblokjes bedekt met bloem. Als de blokjes mooi goudbruin & gaar zijn, blus ze dan af met de dressing & laat vervolgens 5 minuten staan. Leg de veldsla op een bord, verdeel de kipblokjes erover, schenk vervolgens het vocht uit de pan erover & strooi tenslotte blokjes feta & de geroosterde pijnboompitjes erover uit. Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten