zondag 10 april 2011

Aardappelsalade van Jelte

12/7/2010 - Aardappelsalade van Jelte
Toen ik laatst bij mijn ouders barbecuede had mijn moeder een hele lekkere aardappelsalade gemaakt. Normaal hou ik niet zo heel erg van aardappelsalades, omdat ze meestal nogal klef zijn zonder al te veel smaak. Maar deze aardappelsalade vormde een uitzondering. Een echte aanrader! Mijn moeder kreeg het recept van haar collega Jelte & ik kreeg het weer van haar. Maar toch, om Jelte te eren, hier het recept van de aardappelsalade van Jelte...



Aardappelsalade van Jelte

aardappels
crème fraîche
beetje mayonaise
bieslook
lente-uitjes
kappertjes
peper & zout

Kook de aardappels in gezouten water tot ze net gaar zijn. Laat ze afkoelen, schil ze & snij de aardappels in plakjes. Doe de aardappelplakjes in een saladekom & meng er crème fraîche & een klein beetje mayonaise door. Snij de lente-uitjes in dunne ringetjes, snipper de bieslook & meng beide met de kappertjes door de salade. Breng op smaak met peper & zout & genieten maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten