zaterdag 9 april 2011

Broodje kerriekip

5/4/2009 - Broodje kerriekip
De afgelopen 2 dagen hebben we niet thuis gegeten, maar elders. Vrijdagavond zijn we met mijn ouders wezen eten bij een tentje in Hoofddorp, Maxim. Daar is een nieuwe kok aan het werk, die eigenlijk de kaart wil veranderen, maar de eigenaar is nogal huiverig & dus is de kaart nog niet veranderd, maar de kok vind het heerlijk als je hem vraagt om maar wat klaar te maken. Mijn vader kreeg een lamsrack met bulghur met tuinbonen & ik kreeg kebab met dezelfde bulghur & een heel lekker auberginerolletje gevuld met feta. Ga ik binnenkort eens zelf proberen te maken! Jeroen & Annemarie hadden gewoon eetcafevoedsel, maar ook daar smulden ze van... Maar goed, het was gezellig & het was lekker. En gisteren zijn we bij mijn oom & tante in Nieuw-Beijerland gaan eten. Mijn tante had al 2 dagen staan koken op een indische rijsttafel & alle moeite die ze deed werd beloond! Ik heb echt heerlijk gegeten & het was reuzegezellig! Dit betekende wel dat ik de afgelopen 2 dagen niet zelf gekookt heb, maar gelukkig heb ik nog wel tussen de middag even snel een broodje kipkerrie klaargemaakt...



Broodje kerriekip

1 kipfilet in stukjes
1 teentje knoflook
beetje sambal
1 theelepel kerrie
klein beetje taugé
komkommer op zuur (ik kreeg een pot van mijn collega)
1 pistoletje, opengesneden
Verhit in een koekenpannetje wat olijfolie. Knijp het teentje knoflook erboven uti & fruit voorzichtig aan. Doe dan de blokjes kipfilet erbij & bak ze tot ze dichtgeschroeid zijn. Doe dan de sambal naar smaak & wat kerrie bij het geheel & schep goed om. Draai het vuur lager, voeg een klein scheutje water toe & laat de kipfilet goed gaar worden. Snij ondertussen het pistoletje open. Als de kipfilet gaar is, dan doe je er een beetje taugé bij & laat dat nog even warm worden. Leg het mengsel op het broodje, smeer er eventueel nog wat extra sambal op & beleg vervolgens met wat schijfjes komkommer op zuur. Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten