zaterdag 9 april 2011

Chicken Korma volgens Jamie

10/2/2009 - Chicken Korma volgens Jamie
Al een paar dagen heb ik zin in een lekkere curry met rijst & naan. Ik had gisteren zelfs al een pot currysaus gekocht, zodat ik er samen met wat boontjes & kip een snelle maaltijd van kon maken, omdat ik laat thuis zou zijn. Nu ziet het ernaar uit dat ik toch eerder thuis ben & dus kan de pot mooi de kast in voor een andere geen-zin-om-uitgebreid-te-koken-moment. Ik ga vanavond een curry volgens Jamie Oliver maken. Ook niet ingewikeld, maar toch net wat fantasievoller dan de bijna-klare currypot van Albert Heijn...



Chicken Korma (voor 4-6 personen)

800 gram kipfilet
2 middelgrote uien
stukje verse gember ter grootte van een duim
klein bosje koriander
blik kikkererwten (400 gr.)
olie
klontje boter
½pot Patak's Korma Curry Paste
blik kokosnootmelk (400 ml.)
klein handje amandelschaafsel
2 volle eetlepels geraspte kokos
zeezout & versgemalen peper
yoghurt
citroen
Snij de kip in blokjes. Schil de uien, halveer ze & snij ze in ringen. Pel de gember & hak hem heel fijn. Pluk de korianderblaadjes & hak de stelen vervolgens fijn. Spoel de kikkererwten af in een vergiet & laat ze daarna uitlekken. Zet een diepe pan (bijv. een hapjespan) op het vuur & doe er een olie in. Doe de uien, gember & korianderstelen in de pan & bak ze al roerend tot de uien gaar zijn. Doe de kip erbij & bak deze even aan alle zijden aan. Doe dan de currypasta, kokosmelk, de helft van het amandelschaafsel, de kikkererwten & de geraspte kokos erbij & roer goed door. Giet er ook wat water bij & roer nogmaals goed door. Breng het geheel aan de kook & draai dan het vuur lager. Laat 30 minuten pruttelen met het deksel op de pan. Check de curry regelmatig om te zien of hij niet uitdroogt & voeg wat water toe als dat nodig is. Als de kip gaar is, voeg dan zout & peper naar smaak toe. Serveer de curry met rijst (bijv. mijn gele rijst), wat naan (of pappadums). Voeg nog wat lepels yoghurt toe, strooi wat amandelschaafsel & korianderblaadjes over de curry & leg de citroenpartjes naast de curry om evt. toe te voegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten