zaterdag 9 april 2011

Chocolademelk

12/1/2009 - Schaatsweer!
Ik heb al een tijdje niet meer geschreven. Had meerdere redenen; geen culinaire nieuwigheden, geen inspiratie & vooral geen tijd. Het was namelijk schaatsweer & nadat ik Jeroen al zolang het vroor aan zijn hoofd gezeurd had om te gaan schaatsen, ging hij eindelijk overstag. Zaterdag stonden wij dus op de schaats. Of nou, Jeroen stond & ik lag. Want schaatsen, da's niet mijn grootste talent. Ik heb me al voorgenomen om volgend jaar op schaatsles te gaan. Misschien kom ik dan wel vooruit, in plaats van onderuit... Maar goed, het was leuk & ik hoop stiekem op nog meer vorst (al dooit het op dit moment) Ook werd de EK allround gereden & natuurlijk moesten de prestaties van Sven hier bewonderd worden. Die jongen kan het wel!!! Maar goed, bij schaatsen hoort natuurlijk een kop warme chocolademelk met slagroom. Niet een origineel recept, ik weet het, maar wel erg toepasselijk!




Chocolademelk (voor 1 persoon)

2 dl melk
1 eetlepel cacao
1 eetlepel suiker
snufje kardemom
slagroom
Roer de cacao & de suiker door elkaar in een kommetje & roer er een klein beetje koude melk door, zodat er een glad papje ontstaat. Breng de rest van de melk in een steelpan aan de kook (let op dat de melk niet overkookt) Doe het cacaopapje bij de kokende melk & roer goed. Laat het al roerende nog een halve minuut doorkoken. Strooi wat kardemom naar smaak door de chocolademelk & proef of hij lekker is. Doe de chocolademelk in een grote kop & spuit er een flinke toef slagroom op. Bestrooi de toef slagroom nog met een heel klein beetje cacao.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten