zaterdag 9 april 2011

Chocolademeringues met aardbeien

12/4/2009 - Chocolademeringues met aardbeien
Het is vandaag pasen. En vanavond gaan we racletten en/of steengrillen (we mogen kiezen wat we liever willen eten) bij mijn ouders. Ik zou eigenlijk een bak ijs kopen bij Albert Heijn gisteren voor het toetje. Maar helaas was ik dat weer eens vergeten. Ik heb dus maar 2 taarten gebakken als een soort goedmakertje. Hopelijk bevalt dit ook! Ik heb een aardbeien/chocoladetaartje gebakken zoals in dit recept (met als enige toevoeging dat ik nog 2 eetlepels kaneel door de banketbakkersroom roerde & wat gesmolten chocola op de bodem uitsmeerde) & ik maakte een citroen-meringuetaartje. Dat recept zal ik later plaatsen als ik foto's van de taart gemaakt heb. Van de eiwitten die ik over had van het maken van de banketbakkersroom heb ik meringues gemaakt. Heel simpel met eiwit, suiker & cacao... Maar o zo lekker!



Chocolademeringues met aardbeien (voor 6personen)

3 eiwitten
180 gram witte basterdsuiker
25 gram cacaopoeder, gezeefd
garnering: (per persoon)

handjevol aardbeien, gepureerd met staafmixer
4 grote aardbeien
2 bolletjes vanille-ijs
Verwarm de oven voor op 140ÂșC. Doe de eiwitten in een kom, die je goed afgewassen & vetvrij gemaakt hebt & sla ze snel stijf met een handmixer. Voeg de suiker toe & ga nog 1 minuut door met stijfslaan. Meng de cacaopoeder goed door de eiwitten. Bekleed een bakblik met bakpapier & leg hier 12 lepels van het eiwitmengsel op. Bak de meringues in 2 uur gaar. Wil je echt perfect knapperig, droog schuim, doe dan de oven uit & laat de meringues 12 uur in de oven afkoelen. Leg 1-2 meringues op een bord, schep 2 bolletjes vanille-ijs ernaast & leg de aardbeien ernaast. giet vervolgens wat van het aardbeiensap eroverheen & serveer! Eet smakelijk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten