zaterdag 9 april 2011

Ciabatta met rucolapesto, kaas & tomaat

28/4/2009 - Ciabatta met rucolapesto, kaas & tomaat
En dat was weer een druk weekend... Vrijdag heb ik eindelijk mijn nieuwe camera gekocht (een Olympus E420 met 2 lenzen - ik ben er superblij mee!!!!) Zaterdag ben ik de hele dag op stap geweest om een passende & mooie tas ervoor te vinden & 's avonds moest Jeroen honkballen. Zondag hebben we een uitstapje gemaakt met mijn broertje, zijn vriendin, mijn nichtje, haar opa & de honden & daarna ge-bbq'd bij mijn ouders met oom & tante. Erg druk allemaal & ik heb dan ook weinig gekookt. Alleen zondag heb ik even snel een broodje tussen de middag gemaakt om de lekkerste trek te stillen. Omdat ik zaterdag bij de Dekamarkt een bakje wilde biologische tomaten had gekocht in allerlei vrolijke kleurtjes, besloot ik om er eentje te verwerken in mijn lunchbroodje & met een restje rucola kon ik ook nog wel wat verzinnen, vond ik. Het werd het broodje hieronder. Erg lekker! En de rucolapesto die over is, kan mooi bewaard worden in de koelkast voor bij de pasta ofzo...



Ciabatta met rucolapesto, kaas & tomaat

1 miniciabatta
handje rucola
klein handje pijnboompitten
1 teentje knoflook
snufje zout
olijfolie
paar plakken kaas
1 tomaat
oregano

Verwarm de oven voor op 180ÂșC. Rooster de pijnboompitten even in een droge koekenpan. Doe ze samen emt de rucola, gepeld teentje knoflook, zout & een beetje olijfolie in de hakbeker van je staafmixer (of in de keukenmachine) & laat de staafmixer draaien tot alle rucola kleingesneden is. Doe er nog een scheutje olijfolie bij & laat weer even draaien. Herhaal dit tot je de juiste consistentie gekregen hebt. De massa moet niet te droog, maar ook niet te olieachtig zijn. Neem een miniciabatta, snij hem doormidden & smeer beide helften in met de rucolapesto. Snij een tomaat in dunne plakjes & snij een aantal plakken kaas. Leg de kaasplakjes op het broodje besmeerd met rucolapesto & leg daar weer de plakjes tomaat op. Zet beide broodhelften even in de oven tot de kaas gesmolten is. Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten