zaterdag 9 april 2011

Frambozen-yoghurtijs

29/12/2008 - Frambozen-yoghurtijs
Zoals ik al eerder meldde komt vrijdag een aanzienlijk deel van mijn familie eten. En ze verwachten ook wat lekkers... Het hoofdgerecht heb ik al helemaal uitgedacht. Poussins met couscous & groenten uit de tajine (recept volgt later) Het voorgerecht weet ik nog niet zeker. Zat zelf te denken aan wat mezze ofzo. Maar als nagerecht ga ik in ieder geval zelfgemaakt ijs serveren. Ik kreeg ooit via mijn werk een ijsmachine & eigenlijk gebruik ik die veel te weinig. Terwijl het juist zo makkelijk & smakelijk is om er eigengemaakt ijs mee te bereiden... Als eerste komt er frambozen-yoghurtijs op tafel gemaakt volgens onderstaand recept. Ik heb voor frambozen gekozen, omdat ik die nog in de vriezer heb ik liggen van het kerstontbijt. Wat ik verder voor een soorten ga maken weet ik nog niet, dus dat volgt later...



Frambozen-yoghurtijs

300 gram frambozen (ontdooid)
100 gram suiker
250 gram yoghurt
beetje citroensap
Als je een ijsmachine met losse bak hebt, zet deze dan minimaal 24 uur in de vriezer. Pureer de frambozen met een staafmixer. Hou er een paar apart, zodat je er later het ijs mee kan garneren. Meng in een aparte kom de suiker & de yoghurt tot alle suiker in de yoghurt opgelost is. Doe dan de frambozenpuree erbij. Meng goed door elkaar & giet het mengsel in de ijsmachine. Laat deze draaien tot er een homogene massa ontstaat. Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten