zaterdag 9 april 2011

Gamba's pil pil

3/6/2009 - Gamba's pil pil
En zo werd een dag een week, een week 2 weken & 2 weken werden weer langer... En al die tijd kwam ik er niet aan toe om dit blog bij te werken. Waarom niet? Dat weet ik ook even niet. Het was niet dat ik geen zin had. Het was niet dat ik geen lekkere dingen klaar maakte. Maar ik denk dat ik gewoon even internetmoe was... En ik was ook erg in de weer met mijn nieuwe camera. Leuk speelgoed! Maar goed, I'm back! And I'm here to stay. En jullie hebben nog een flink aantal lekkere recepten tegoed... Afgelopen week waren mijn broertje & zijn vrouw in het land. Dat moest gevierd worden met een etentje. En daarom gingen we met alle kinderen bij mijn ouders eten. Ik nam het grootste gedeelte van het koken op mijn schouders & het werd een geslaagde avond met een hoop lol!!! We aten onder andere onderstaande gamba's. Om je vingers bij op te eten!!!



Gamba's pil pil (sissende gamba's)

1 kilo gamba's, gepeld, maar kop & staart nog intact
2 dl. olijfolie
8 teentjes knoflook, fijngesneden
½ bosje peterselie, fijngehakt
sap van 1 citroen
grove pepervlokken (te koop bij de turkse supermarkt)

Verhit in een vuurvaste schaal een flinke laag olijfolie. Als deze warm is, doe dan de knoflook erin & bak deze even tot de knoflook goudgeel begint te kleuren. Voeg dan de garnalen toe & 'kook' deze al omroerend tot ze mooi egaal roze eruit zien. Haal de pan van het vuur, voeg de fijngehakte peterselie, het citroensap & de pepervlokken naar smaak toe & serveer met stokbrood om in de knoflookolie te dippen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten