zaterdag 9 april 2011

Gehaktballen

4/3/2009 - Gehaktballen
Vandaag heb ik geprobeerd een cake te bakken met behulp van cakemix. Alleen is de cake mislukt. Geen idee hoe dat kan, maar ik denk dat ik de volgende keer maar gewoon een recept volg in plaats van een pak mix te gebruiken. Ik heb liever dat ik mezelf de schuld kan geven, dan één of ander stom pakje. Verder heb ik een ovenschotel met perline gemaakt. Het recept beschreef ik al eerder, maar heb nu in plaats van cherrytomaatjes, diepvriesdoperwten erbij gedaan. Omdat Jeroen niet zo heel erg van tomaatjes houdt & je weet het... de liefde van de man gaat door de maag! En ook met doperwten smaakte het gerecht weer uitstekend! Nu ga ik alsnog mijn zelfgemaakte gehaktballen beschrijven. Ik schreef een paar dagen geleden al over de rode kool, die ik klaargemaakt had. Maar de gehaktballen was ik nog niet aan toe gekomen. Bij deze dus. Misschien is het recept niet wereldschokkend, maar lekker waren de ballen wel!



Gehaktballen

300 gram gehakt
paneermeel
1 ei, geklutst
persillade
zout & peper
paprikapoeder

Meng het gehakt met het ei, de persillade, zout & peper naar smaak & een flink snuf paprikapoeder & kneed alles goed door elkaar. Strooi er dan al naar gelang de natheid van de ballen paneermeel bij. Kneed het gehaktmengsel wederom goed & vorm er 2 of 3 (hangt ervan af of je van grote of wat kleinere ballen houdt) & rol die ballen door paneermeel dat je in een bord gestrooid hebt. Verhit in een koekenpan een flinke klont boter & braad de ballen rondom aan. Draai het vuur lager & laat de ballen nog zo'n 20-25 min. doorgaren. Serveer ze warm bij het eten of koud in plakjes gesneden op een boterham met een lik mayonaise.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten