zaterdag 9 april 2011

Gevulde kipfilet

5/3/2009 - Gevulde kipfilet
Vandaag was ik laat thuis & aten we ongezonde snackbardingen. Lekker, maar totaal niet gezond ofzo. Denk dat ik dat morgen maar moet gaan compenseren met een hele gezonde salade ofzo. Maar dat komt morgen wel. Eerst nog het recept van maandag. Toen aten we gevulde kipfilet met doperwten, aardappels & sla voor mij erbij. Erg smakelijk & niet al te moeilijk klaar te maken (al zeg ik dat van de meeste dingen die ik hier beschrijf geloof ik) Het idee voor deze kipfilets kreeg ik door een recept op Brutsellog, dat me wel heel erg lekker leek. Ik heb het een beetje aangepast naar mijn eigen smaak & de dingen die ik in huis had & naar wat ik me er op het moment suprême nog van kon herinneren, want had het uiteraard weer eens niet opgeschreven... Maar goed, hier dus mijn versie van de gevulde kip. Misschien doe ik er de volgende keer nog wel wat geroosterde pijnboompitjes bij...



En oh ja... sorry voor het ontbreken van foto's de laatste tijd. Maar mijn camera, die zoveel jaar lief & leed deelde met mij, heeft nu echt het loodje gelegd. Ik ben op zoek naar een nieuwe, maar tja... erg kritisch ben ik ook. Dus dat kan nog wel even duren. Dus als iemand tips heeft voor een goede, niet al te dure digitale spiegelreflexcamera, just let me know!



Gevulde kipfilet met mozarella, rucola & tomaat

2 kipfilets
1 bol mozarella, in plakken gesneden
4 zongedroogde tomaatjes
flinke handvol rucola, grofgehakt
geraspte kaas
peper & zout
paprikapoeder

Verwarm de oven voor op 180ºC. Maak met een plat mes een soort envelopje in het dikke gedeelte van de kipfilets. Stop in dit envelopje 2-3 plakjes mozarella, 2 zongedroogde tomaatjes & een pluk gehakte rucola. Kruid de buitenkant van de kipfilets met zout, peper & paprikapoeder. Leg de kipfilets in een ovenschaaltje & bestrooi ze met de geraspte kaas. Zet de kipfilets 25-30 min. in de oven totdat de kaas een mooi goudkleurig laagje vorm & de kipfilet helemaal gaar is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten