zondag 10 april 2011

Groene curry met minipaksoi

7/9/2010 - Groene curry met minipaksoi
Het eten in de kantine bij ons op het werk begint wel erg eentonig te worden. Op maandag kroket of frikandel, op dinsdag vaak een hamburger, op woensdag altijd een kleffe bal gehakt, op donderdag is het visdag met een lekkerbekje en op vrijdag is het wat spannender, want dan verschijnen er restjes van de voorgaande dagen. Kortom, niet veel variatie. Ik zou natuurlijk allerlei lekkere dingen van thuis mee kunnen nemen, maar om heel eerlijk te zijn heb ik 's ochtends altijd te veel haast om mijn broodtrommel in te pakken & bovendien kunnen we niks opwarmen voor de lunch, omdat er geen magnetron is. Vandaar dat mijn collega & ik regelmatig naar buiten gaan om ergens een lekker broodje te kopen. Favoriet zijn nog steeds de vlaamse frieten van Villa Don, maar we gaan ook regelmatig naar de Deli voor een surinaams broodje. En als we dan naar Deli gaan, dan brengen we soms ook gelijk een bezoekje aan de chinese supermarkt die vlakbij zit. En daar, in die chinese supermarkt, verkopen ze me toch een leuke & lekkere dingen. De meest uiteenlopende soorten sausjes, allerlei kruiden, bakmixen, tropische drankjes, exotische chips zoals bananenchips (mijn favorieten) & vreemd uitziende groenten & vruchten. Zo verkopen ze er ook minipaksois. En van die minipaksois maakte ik onderstaande curry...



Groene curry met minipaksoi

2 kipfilets
4 minipaksoitjes
2 eetlepels thaise groene currypasta
4 bosuitjes
pakje kokosmelk
handje ongezouten cashewnoten

Snij de kipfilets in blokjes. Snij de paksoi in repen. Verhit wat olijfolie in een pan & bak hierin de kipblokjes goed aan. Voeg de currypasta eraan toe & laat even kort meebakken, zodat alle smaken & geuren vrij komen. Voeg de kokosmelk aan het geheel toe & breng het aan de kook. Zodra de kokosmelk kookt, mag het vuur lager & kun je de paksoi toevoegen. Laat het gerecht zo'n 10 minuten op laag vuur pruttelen, zodat de kip helemaal gaar wordt & de paksoi ook. Snij intussen de bosuitjes in ringetjes & voeg deze op het laatst samen met de cashewnoten toe. Laat nog even doorwarmen & serveer met pandanrijst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten