zondag 10 april 2011

Minisandwiches van roggebrood

29/12/2009 - Minisandwich van roggebrood
December is een drukke maand. Het begint met Sinterklaas, dan volgt de kerst & na kerst volgt oud-en-nieuw. Maar... voor ons is het dan nog niet helemaal afgelopen. Want op 3 januari is mijn vader nog jarig. Hij wordt 61 dit jaar (geloof ik) Mijn moeder is van plan om twee grote pannen erwtensoep te maken. En mij lijkt het dan lekker om onderstaande minisandwiches te maken. Dat gaat waarschijnlijk goed in de smaak vallen bij mijn familie, in ieder geval zeker bij de jarige...



Minisandwiches van roggebrood (voor ong. 15 borrelhapjes)

1 pakje roggebrood (5 plakjes)
150 gram roomkaas
1 theelelep Dijon-mosterd
75 gram oude Beemster, geraspt
75 gram piccalilly
1 bakje rucolakers of tuinkers

Meng op laag vuur 75 gram roomkaas met de oude kaas tot deze gesmolten is. Meng van het vuur af de mosterd erdoor & laat iets afkoelen. Pureer de piccalilly met de overige roomkaas. Snij ieder plakje roggebrood in 6 lange repen. Spuit of smeer op de helft van de plakjes roggebrood de kaascreme. Leg de overige plakjes hierop zodat een sandwich ontstaat. Spuit op iedere sandwich piccalillycreme en garneer met rucolakers of tuinkers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten