zaterdag 9 april 2011

Nachos met kip

29/1/2009 - Nachos met kipfilet
Vanavond at ik alleen thuis vanavond. Jeroen is namelijk bij zijn ouders gaan eten om daarna een kadootje voor mijn verjaardag te gaan kopen met zijn moeder... Altijd plezierig dat soort kadootjes. Maar goed, dat betekende dus wel dat ik vanavond iets voor mezelf moest klaarmaken & omdat ik niet zo heel erg voor het éénpersoonskoken ben & ik dan meestal een pizza de oven ingooi, of frikandellen & patat de frituurpan in, besloot ik om het vandaag wat slimmer aan te pakken. Ik maakte nachos met kip. Jeroen houdt daar niet zo heel erg van, het is niet echt gezond, maar het is wel makkelijk te maken & heel erg lekker!!! Hier het recept...



Nachos met kip

1 kipfilet, in blokjes
1 ui, in ringen
½ zakje fajitakruiden
jalapenopepertjes (naar smaak)
tortillachips
geraspte kaas
beetje crème fraîche
1 tomaat, zonder pitjes, in stukjes
beetje bieslook, geknipt

Verwarm de oven voor op 200ºC. Fruit de uien in een pannetje tot ze bruin zien. Doe de kipfilet erbij & bak even mee. Strooi de fajitamix bij de ui & de kipfilet & gooi er wat water bij (kijk even op het zakje hoeveel ongeveer) Laat pruttelen tot er een niet al te dun sausje ontstaan is. Vet een ovenschaaltje in met wat olijfolie & strooi er een laagje tortillachips in. Verdeel het kip/uienmengsel over de tortillachips. Strooi hier weer de stukjes tomaat, wat bieslook & de jalapenopepertjes over. Schep een paar theelepeltjes crème fraîche op de kip & leg nog wat tortillachips aan de zijkant van de kipfilet. Strooi vervolgens geraspte kaas over het geheel & strooi er ten slotte nog wat fijngeknipte bieslook over. Zet de ovenschaal in de oven & laat staan tot de kaas gesmolten & de tortillachips mooi gebruind zijn. Lekker met een salade met mais...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten