zaterdag 9 april 2011

Pasta peperoncino rosso

12/2/2009 - Pasta peperoncino rosso
Tja, op mijn werk kom ik soms lekkere recepten tegen, die ik graag wil bewaren dan... En ondertussen is mijn agenda dus al helemaal gevuld met losse floddertjes recepten.Daarom dat ik soms hier wat van die recepten neerplant. Dit recept komt uit het blad dat Fiat verstuur aan de Fiat-rijders in Nederland & is geschreven door Daan Faber. Ga het binnenkort eens klaarmaken... Wie komt er eten?!?



Pasta peperoncino rosso (voorgerecht voor 4 personen)

1 blik gepelde tomaten
2 gedroogde pepertjes
2 tenen knoflook (zonder schilletje)
olijfolie
3 sneetjes oud of geroosterd brood
parmezaanse kaas
400 gram pasta

Zet een pan water met zout erin op voor de pasta. Hak de pepertjes (pitjes verwijderen voor minder pit) & de knoflook fijn. Bak ze een paar minuten in een laagje olijfolie in een koekenpan. Doe het blik tomaten erbij & kook ze, zo nu en dan roerend. Snij het brood in blokjes & bak deze in ruim olijfolie krokant. Kook ondertussen de pasta beetgaar. Roer de saus door de pasta & serveer direct met de croutons & geraspte parmezaanse kaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten