zondag 10 april 2011

Roodbaars Toscane

31/12/2009 - Roodbaars Toscane
Weer een recept dat ik al een tijdje in mijn niet-direct-weggooien-ik-heb-het-ooit-nog-nodig-bakje ligt op mijn werk. Laat ik het nu maar eens hier opschrijven/intypen/vastleggen (hoe zeg je dat eigenlijk?!?), zodat het bovengenoemde bakje weer wat leger wordt. Een nieuw jaar moet namelijk beginnen met een leeg bureau!



Roodbaars Toscane

400 gram roodbaarsfilet
250 gram courgettes
3 tomaten
1 teentje knoflook
100 gram creme fraiche
1 broodje
2 el. peterselie
zout & peper
Saus:

100 gram creme fracihe
1 teentje knoflook
1 el. peterselie

Verwarm de oven voor op 180 graden C. Spoel de roodbaarsfilet onder de kraan af, dep goed droog & kruid de filet met peper & zout. Snij de courgette in plakken. Snij de tomaten ook in plakjes. Vet een vuurvaste schaal in met boter & leg hier afwisselend in lagen (verticaal naast elkaar) de tomatenplakjes, de roodbaarsfilet en de courgetteplakken in. Breng op smaak met peper & zout. Roer de creme fraiche gald & pers het teentje knoflook erdoor. Snij het broodje in zo klein mogelijke blokjes, voeg de broodblokjes toe aan de creme fraiche. Hak 2 eetlepels peterselie & roer deze ook door het creme fraiche mengsel. Verdeel het mengsel over de roodbaarsfilet, maar zorg ervoor dat de groenten er niet mee bedekt zijn. Plaats de ovenschotel in het midden van de oven op een rooster & bak hem in ca. 25 minuten. Roer de rest van de creme fraiche glad met het teentje geperste knoflook. Verdeel dit sausje over de groenten & bestrooi met gehakte peterselie. Dien op met rijst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten