zaterdag 9 april 2011

Rucola-salade

6/1/2009 - Lekkere salade
Ja, ik heb geschaatst vandaag. Ook al was het maar 300 meter, omdat mijn voeten helse pijnen leden, vanwege een knellende schoen (door een verkeerd zittende flap) & erg veel gewenning, het was schaatsen. En ik ben niet eens gevallen! Al leek het niet erop dat ik die prestatie zou gaan halen, toen ik bij de eerste slag al de mist in ging. Een schaatskampioen zal ik wel nooit worden, maar we blijven oefenen. Morgen weer! Hopelijk gaat er dan iemand met me mee! Het eten hield ik lekker makkelijk vandaag. Bij het stoofpotje dat ik gisteren gemaakt had hebben we vandaag gebakken krieltjes & een groene salade gegeten. Simpel, maar wel heel lekker! Die krieltjes beschreef ik al eerder, het stoofpotje gisteren, maar de salade nog niet. Terwijl het wel een hele lekkere salade is. Het recept komt mijn mijn schoonzusje & haar vriend. Misschien maak ik hem niet precies zoals zij doen, maar de eer is aan hen! Je kan natuurlijk zelf ook altijd nog een beetje variëren... Eigenlijk hoort de salade met rucola gemaakt te worden, maar ik vind de zakjes rucola-melange van de Albert Heijn stiekem lekkerder, omdat je dan verschillende soorten sla bij elkaar hebt.



Rucola-salade

1 zakje rucola-sla (of rucola-melange)
potje gedroogde tomaten op olie
kappertjes
olijfolie
azijn
pijnboompitjes
feta

Gooi het zakje sla in een grote slakom. Rooster de pijnboompitjes in een hete pan zonder olie goudbruin. Snij 3 à 4 zongedroogde tomaatjes in reepjes of kleine stukjes (ik maak er stukjes van, omdat Jeroen ze er anders alleen maar uit zou vissen) Strooi deze stukjes over de sla in de kom. Strooi ook 1 à 2 theelepels kappertjes erover & wat geroosterde pijnboompitjes. Hussel alles goed door elkaar. Giet een klein beetje olijfolie over de salade & een scheutje azijn & haal voorzichtig 1 à 2 eetlepels olie uit het potje van de zongedroogde tomaten. Giet deze ook over de salade. Hussel alles voorzichtig met je handen door elkaar, zodat alle blaadjes bedekt zijn met een mengseltje van olie, azijn & tomatenolie. Verkruimel tenslotte nog wat feta over de salade (deed ik hier niet) Klaar is Kees & eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten