zondag 10 april 2011

Runderstoof

22/12/2009 - Runderstoof
Door omstandigheden heb ik al een poosje niks geschreven. Hopelijk komt daar weer verandering in. Maar ik durf niks te beloven. Dit recept kwam ik tegen op mijn werk. Ik denk dat ik het van de week maar eens ga maken...



Runderstoof

2 tl. verkruimelde jeneverbessen
1 kilo dooregen runderlappen, in blokjes
2 el. bloem
2 el. olijfolie
250 gr. gepelde sjalotjes
3 tenen knoflook, gehakt
2 takjes rozemarijn, gehakt
1 blikje tomatenpuree
200 ml. rode wijn
500 gr. pastinaak, geschild & in plakjes
1-2 el. balsamico-azijn

Wrijf het vlees in met jeneverbessen & zout & peper naar smaak. Bestrooi het vlees met bloem. Verwarm de olie in een ruime pan & braad het vlees rondom bruin aan. Voeg sjalotjes, knoflook, rozemarijn & tomatenpuree toe. Schenk wijn erbij & breng het geheel aan de kook. Zet het vuur laag & laat afgedekt 3 uur heel zachtjes stoven. Voeg na 2 uur de plakjes pastinaak toe. Breng de runderstoof op smaak met balsamicoazijn en evt. peper & zout. Serveer de stoofpot met aardappelpuree en een frisse salade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten