zondag 10 april 2011

Zomersalade met biefstuk

5/7/2010 - Zomersalade met biefstuk
's Zomers heb ik niet altijd zin om warm te eten. Voor mezelf maak ik dan weleens een lekkere salade klaar met grote garnalen, wat tomaatjes, fetakaas & zelfgemaakte croutons. Maar omdat Jeroen meerdere ingredienten van deze salade niet lekker vindt, moest ik voor hem iets anders verzinnen. En omdat hij veel van biefstuk houdt & ik dus niet, besloot ik iets met biefstuk & salade te maken. Het werd onderstaande salade & hoewel ik hem niet zelf geproefd heb, kreeg ik goedkeurende geluiden te horen tijdens het eten. Dus zal het wel lekker geweest zijn ;-)



Zomersalade met biefstuk

½ zakje veldsla
1 redelijk dik biefstukje
2 witte boterhammen
olijfolie
1 teentje knoflook
grof zeezout
zout & peper
groene olijven
wat kappertjes
AH Excellent dressing olijf & oregano

Snij de boterhammen in kleine dobbelsteentjes. Verhit flink wat olijfolie in een pan. Pel het teentje knoflook, snij het doormidden & bak de knoflook in de pan tot hij zijn smaak afgegeven heeft. Verwijder de knoflook & doe de stukjes brood in de pan. Strooi er grof zeezout over & bak de croutons tot ze helemaal rondom knapperig zijn.

Kruid de biefstuk naar smaak met zout & peper. Bak deze in een pan met boter tot hij medium gebakken is. Haal de biefstuk uit de pan & laat hem rusten op een bord.

Leg de sla op een bord. Giet er wat dressing over, hussel de sla & zorg ervoor dat de blaadjes bedekt zijn met dressing. Verdeel er de groene olijven & kappertjes over samen met de zelfgemaakte croutons. Snij de biefstuk in dunne plakjes & leg deze plakjes op de salade. Giet nog wat dressing op de plakjes biefstuk & eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten