zaterdag 9 april 2011

Tosti uit de pan

30/12/2008 - Tosti uit de pan
Het is nu lunchtijd op mijn werk. Helas heb ik geen gasfornuis hier staan, anders zou ik het volgende recept klaar maken. Heel makkelijk & heel erg lekker! Maar hier eet ik gewoon een stuk fruit. Ook lekker! Morgen ben ik vrij & dan denk ik dat ik de tosti's ga maken tussen de middag. Verheug me er nu al op!



Tosti uit de pan met ei & tomaat

2 witte boterhammen (of bruine)
kaas in plakjes
½ tomaat in dunne plakjes
2 eieren
scheutje melk
zout & peper
evt. kruiden naar smaak (bijv. bieslook, italiaanse kruiden of peterselie)

Beleg één van de witte boterhammen met plakjes kaas, leg hier de plakjes tomaat op, bedek die weer met nog meer plakjes kaas & dek het geheel af met de tweede boterham. Klop de eieren in een soepbord los met een scheutje melk, het zout, de peper & de kruiden die je wilt gebruiken (lekker is bijvoorbeeld wat peterselie, italiaanse kruiden of chilipeper) Leg de tosti in dit eiermengsel & laat even liggen zodat de ei een beetje in het brood kan intrekken. Draai hem vervolgens om & verwarm in een koekenpan vast wat boter of olijfolie, zodat je gelijk kan beginnen met bakken. Zorg ervoor dat het vuur niet al te hoog staat, anders verbrandt de tosti snel. Leg de tosti in de pan & giet de rest van het eiermengsel eromheen. Draai de tosti na enige tijd om, zodat de andere kant ook mooi bruin wordt. De tosti is klaar wanneer de kaas binnenin gesmolten is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten