zondag 10 april 2011

Varkenshaas met champignonroomsaus

1/10/2010 - Varkenshaas met champignonroomsaus
Van de zomer waren wij in Frankrijk & daar aten we op een gegeven moment varkenshaas in champignonroomsaus. Ik hou niet zo heel erg van champignons, maar dit gerecht vond ik wel erg lekker. Vandaar dat ik geprobeerd heb het gerecht na te maken. Het was niet helemaal hetzelfde, maar stiekem vond ik mijn versie nog net ietsje lekkerder.



Varkenshaas met champignonroomsaus (voor 2 personen)

1 groot varkenshaasje
1 bakje champignons
½ ui, heel fijn gesnipperd
peper & zout
1 flesje kookroom
1 runderbouillonblokje, opgelost in een beker kokend water

Snij de varkenshaas in vingerdikke plakken. Verhi boter in een hapjespan & bak de stukken varkenshaas hierin goed aan, gekruid met zout & flink wat peper. Als de stukken vlees mooi bruin zijn, haal ze dan uit de pan & leg even op een bord. Fruit in het achtergebleven bakvet de uitjes even aan, voeg de plakjes champignons toe & laat al omroerend even bakken. Giet vervolgens de kookroom & de runderbouillon bij het geheel. Breng aan de kook, laat even doorpruttelen & doe de stukken vlees terug in de pan. Laat nog heel even doorkoken tot het vlees net gaar is & bind de saus (zo nodig) met wat maizena opgelost in koud water. Lekker met gebakken aardappelen & broccoli.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten