zaterdag 9 april 2011

Verjaardagscupcakes

6/2/2009 - Verjaardagscupcakes
Ik weet dat ik al een poosje niet geschreven heb, maar daar had ik een goede reden toe. Ik had het gewoon te druk met mijn verjaardag. Maandag werd ik 31 & dat moest vorig weekend gevierd worden. En na maandag, kwam het er gewoon even niet van om te schrijven. Zaterdag vierde ik dus mijn verjaardag & dat betekende een hoop voorbereidingen d.m.v. soep koken, taarten bakken, boodschappen doen etc. Dat betekende een hoop mensen over de vloer, omdat ik altijd zoveel mogelijk mensen uitnodig een een hoop drukte. Maar dat betekende ook een hoop gezelligheid & lol... En cadeautjes! Iedereen die aanwezig was, bedankt daarvoor!!!! Zoals ik al eerder schreef aten we soep, broodjes & een heleboel taart. De recepten daarvoor geef ik de komende dagen. En vandaag begin ik met het recept voor de cupcakes die ik voor mijn verjaardag uitdeelde op mijn werk. Net zoals je vroeger met wat lekkers de klas & de meesters & juffen rondging, had ik een grote bak met cupcakes voor al mijn collega's bij me. En ze vielen in de smaak, gelukkig! Hier het recept een een foto, zodat iedereen kan zien hoe mooi ze waren (al zeg ik het zelf) Het glazuur maakte ik met wat poedersuiker & water. En bij de de bruine cupcakes deed ik een eetlepel cacao door het beslag & een theelepel cacao door het glazuur.



Verrjaardagscupcakes (voor 12 stuks)

125 gram zachtgeroerde boter
125 gram fijne kristalsuiker
2 grote eieren
125 gram zelfrijzend bakmeel
½ theelepel vanille-extract
2-3 eetlepels melk

Verwarm de oven voor op 200°C. Doe alle ingrediĆ«nten (behalve de melk) in een kom & meng ze goed door elkaar met de handmixer tot je een glad beslag hebt. Voeg dan de melk toe & mix nog even door elkaar tot je een mooie egale massa hebt. Zet papieren cakevormpjes in een muffinblik & doe in elk vormpje een eetlepel van het deeg. Zet de cakejes in de oven & bak ze 15-20 minuten tot de cakejes gaar & van boven goudbruin zijn. Maak van wat poedersuiker & water een glazuur & druppel deze op de cakejes zodra de cakejes helemaal afgekoeld zijn. Versier vervolgens met wat sprinkels, bloemetjes etc. & geniet van de blije gezichten van de mensen aan wie je de cupcakes uitdeelt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten