zondag 10 april 2011

Zelfgemaakte jam

27/9/2009 - Zelfgemaakte jam
Ik heb het de laatste tijd een beetje druk. Werken, studie, huishouden, sociale gebeurtenissen etc. etc. Dat zorgt er allemaal voor dat ik er niet aan toe kom om iets aan mijn blog te doen. Ook al wil ik dat wel... Maar goed, als ik kan, dan blog ik & anders ga ik me niet schuldig voelen heb ik besloten. Gisteren had ik een vrijgezellenfeestje (altijd gezellig) Voelde me nog niet helemaal top, maar voor de high tea die we in de tuin van de aanstaande bruid hielden, maakte ik wel wat lekkers scones met jam & mascarpone. Een succes! En makkelijk te maken. Het recept van de scones zal ik later posten. Nu eerst de jam. Uiteindelijk heb ik een beetje zelf geƫxperimenteerd & weet ik nog niet zeker of de jam ook houdbaar is, maar lekker is hij in ieder geval wel...



Aardbeien - Blauwe bessenjam

450 gram aardbeien
450 gram blauwe bessen
200 ml. appelsap (liefst biologisch)
sap van ½ citroen
1 kilo geleisuiker
Was de aardbeien, haal de kroontjes eraf & doe ze met het appelsap, het citroensap & de gewassen blauwe bessen in een ruime pan. Breng het geheel aan de kook & laat even goed doorpruttelen. Voeg de geleisuiker toe & kook het geheel volgens de aanwijzingen op de verpakking van het pak suiker zo'n 4 minuten. Doe de jam in grondig schoongemaakte glazen potten & geniet ervan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten